Referenssi

Tietoa Dynamo Netistä

Dynamo Net – internet-palveluntarjoaja vuodesta 2002, joka operoi alueellista tietoliikenneverkkoa Närpiössä ja lähiseudulla. Oman valokuitupohjaisen runkoverkkonsa ansiosta Dynamo Net voi tarjota alueen tehokkaimman laajakaistaverkon. Runkoverkkoon on liitetty myös suurimmassa osassa Närpiön kyliä muodostuneet kyläverkot. Tämän kasvavan verkkoyhteyksien infrastruktuurin ansiosta Dynamo Netillä on paljon asiakkaita palveltavana ja palveluhenkilöitä hallittavana. Sieltä syntyi ajatus extranetin luomisesta yrityksen työkaluksi.

 

Tilanne ja tarpeet

Dynamo Netissä työskentelee noin kymmenen työntekijää asiakaspalvelua - esimerkiksi dokumentoi, korjaa ja analysoi verkoston virheilmoituksia. Nämä tehtävät on jaettu työntekijöiden kesken. Verkoston kasvaessa ja asiakasmäärän kasvaessa tarvittiin työkalu, jolla dokumentoidaan vikailmoitukset, korjaukset ja työnjako yrityksen sisällä, pysyäkseen asiakaspalvelun ja työnkulun kärjessä.

 

Konsepti ja rakennus

Suunnitelmana oli rakentaa ekstranet yksinkertaistamaan työnjaon hallintoa sekä dokumentoida vikailmoitukset ja korjaukset ja luokitella ne yksinkertaisesti ja selkeästi. Yksinkertainen navigointi ja helppokäyttöisyys olivat välttämättömiä, jotta työntekijät voivat nopeasti ottaa työkalun käyttöön. Työkalun keräämien tietojen perusteella näytettäisiin myös tilastoja, jotta voit seurata, mitä on tapahtunut lyhyemmältä ja pidemmältä ajalta. Jotta kaikki toimisi oikein, tarvittiin useita työkalun esittelyjä ja tapaamisia, joissa kehitettiin ideoita työkalun toimintojen ja käyttäytymisen sovelluksista.

 

Toiminta ja lopputulos

Ylläpitäjä rekisteröi jokaisen vikailmoituksen asiakkaan nimellä, osoitteella ja yhteystiedoilla. Erilaiset virheraportit voidaan jakaa eri vaiheisiin; korjaamaton, allokoitu ja kiinteä. Ylläpitäjä jakaa virheraportit huoltomiehilleen, jotka joko kieltäytyvät tai suostuvat korjaamaan virhettä. Kun vika on korjattu, huoltohenkilöstö voi ilmoittaa siitä napsauttamalla "korjattu" kyseisen vikailmoituksen kohdalla. Jos henkilö, jolle on määrätty työ, ei ole korjannut virhettä, virheraportti muuttuu "korjaamattomaksi" virheraportiksi ja näkyy sitten uudelleen korjaamattomien ongelmien luettelossa. Ylläpitäjän sivulta näet erityyppisiä tilastoja siitä, kuinka monta virheraporttia korjattiin valittujen ajanjaksojen aikana.

 

Tarpeet & Tavoitteet: 
  • Käyttäjäystävällinen
  • Hallintotyökalut
  • Työtyypin luokittelu
  • Tyylikäs
Asiakas: 
Dynamonet
Palvelut: 
Extranet